精華區beta Bjork 關於我們 聯絡資訊
Litli Tonlistarmaeurinn Mamma - ertu vakandi mamma min? Mamma - eg vil koma til thin O mamma - gaman vari ad vera stor Tha vildi eg stjorna badi hljomsveit og kor Mamma - thu ert elskuleg, mamma min Mer finnst, gott ad koma til thin O en mamma adan dreymdi mig draum um thig En datt tha framur, og thad trufladi mig Thu varst drottning i harri holl Hljomsveitin alfar, menn, og troll Lek ther og song i senn Thu varst svo storfengleg Trollin thau bordu a bumburnar Blomalfar leku a flauturnar Fidlurnar mennskir menn A mendolin eg Mamma. Allir mandum vid upp til thin Eins og blom thegar solin skin Er thinum fadmi fra Gjafir flugu um allt Flestum gekk vel ad gripa sitt Gladur nadi eg fljott i mitt En stoll er steig eg a Stod tapt svo hann valt O mamma- thu ert elskuleg mamma min Mer finnst gott ad koma til thin O mamma - gaman vari ad vera stor Tha vildi eg stjorna badi hljomsveit og kor -----------------------------------------------------------以下為英譯 Little musician Mama - are you awake my mama? Mama - I want to come close to you O mama, it would be so fun to be grown I would conduct an orchestra and choir Mama - You are so sweet, my mama I like coming closer to you Oh but Mama, earlier I dreamt a dream of you I fell out of bed, and it upset me so. You were a queen in a tall palace The band elves, men, and trolls Played for you and sang You were so magnificent The trolls they pounded the drums Flower-elves played the flutes The violins human beings The mandolin I Mama. We all gazed up at you Like flowers when the sun shines And from your embrace Gifts everywhere flew Most easily caught theirs Gladly I quickly caught mine But the chair on which I perched Tipped over and fell Mama - You are so sweet, my mama I like coming close to you O mama, it would be so fun to be grown I would conduct an orchestra and choir