作者allentim (歐西里斯的天空龍)
看板Deutsch
標題[德文] 德文日記問題
時間Mon Dec 28 23:54:30 2009
想要寫德文來練寫作
想要問大家我寫的地方哪裡有問 或更好的說法
我先寫英文 再翻德文
I got so many surprises this Christmas ; ). Meeting you guys are the best gift in my life. If there is something that I have done during my exchange year, that is for meeting you !!!! I think we have become good friends, helped each other, and supported each other.
Ich habe zu Weihnachten viele Geschenken und ?berraschungen bekommen. Das ist die sch?ne Ding euch in meinem Leben zu treffen. Wenn ich w?rend meines Erasmus Jahr getan habe, ist das ich euch zu begegnen. I denke, wir haben gute Freunde geworden, miteinander zu helfen, miteinder unterzust?tzen.
Though I am finally receiving the result that I will go to the army, I do feel excited to do that. Because I know I will finally gain my real working experiences, I feel like embracing a new leaf in my life. After all, without all the support from you guys, I might be not open-minded once I have encountered the difficulties.
Obwohl ich endlich das Ergebnis bekome, dass ich gehe in der Milit?r, f?hle ich mich sehr aufgeregt das zu machen. Weil ich die wahre Erfahrungen empfange werde, will ich ein neues Leben beginnen. Also ich k?nnte ?ffen-herzlich nicht sein wenn ich die Problemee ohne die Uniterst?zung von euch getroffen habe.
The first surprise is from Monika who sent me a German Calendar from Austria for X'mas. Then again I got another cooooool Austrian shining candlelight as my second X'mas present from Austria.
Die erste ?berraschung ist von Monika, die mir einen Deutschen Kalender geshickt hat. Dann gab ich wieder anderer cooler ?sterreicher Kerzenschein als mein zweites Geschenk zur Weihnachten aus ?sterreich.
--
※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc)
◆ From: 114.33.51.166
推 Dogmeat:..有時間在幫改.. 12/30 22:26
推 wiegehts:建議你到Lang-8註冊,專門互相改文章的。 01/04 15:17
→ allentim:謝謝,我去註冊了 真是一個很棒的網站 01/05 03:01