精華區beta RockMetal 關於我們 聯絡資訊
Song:Spiken I Kistan 送終 Band:Lifelover 熱愛人生 Album:Konkurs (2008) 破產 Video:http://www.youtube.com/watch?v=zWV5ohcdoL4
Lyric: music: ( ) & B lyrics: B Dränk mig med dina sentimentala klyschor Sätt mig på ett flyg och krascha det i norra ishavet Jag orkar inte höra mer, göra mer, finnas mer Sätt mig i en risig roddbåt utan åror, låt vågorna och kölden riva mig, rasera mig, sänka mig 洪水載走我和你惆悵的舊話 放我在進入北極海的碎片上 再也聽不見,做不了,成為什麼 放我在一葉無槳孤舟,讓波浪和酷寒 撕裂我,毀滅我,分解我 Placera mig naken på en bakgata i december Jag söker bråk för att bli misshandlad Provocerar för att bli dödad, stympad, förintad Inget händer, kommer ingen vart, allt är kört Haha, allt är skit, och du tycker att det är så coolt 將我赤裸地放在12月的巷弄裡 尋求被痛擊的打鬥 被殺害的挑釁,被支離破碎、被毀滅 什麼事都沒發生,什麼都沒有,一切如往常運行 哈…都是垃圾,你卻覺得很酷 Den människa jag en gång var är borta Jag bränner alla minnen, spolar ned askan i toan Nej, förlåt, lät jag sentimental nu? Din hjärndöda åsikt betyder dock noll 曾經那樣的我已消失 我燒毀所有記憶,將灰燼沖進馬桶裡 不,對不起,我讓此刻變的感傷? 你無腦的觀點,零分 Det finns inget häftigt att finna i detta tillstånd Jag är en paranoid, skadad och patetisk människa Du är å andra sidan minst lika patetisk Men snälla rara, glöm mig, jag är historia 在這種情形下 沒什麼稀奇 去發現 我是這樣偏執狂、腐敗和可悲的人類 你是另外一種人,卻也同樣的可悲 而親愛的,請忘記我,我已成過去 後記: 瑞典文真的是亂翻,為了紀念一下B,他真的進入到他的歌詞之中 同樣身為英文單字暱稱的我,不會忘記你的...... 我喜歡這種情緒式的哭喘腔,更勝Neige的平穩華麗的狂暴腔 刷扣很爽,光聽前奏刷扣就很悲了,進鼓更爽,主唱進來就哭哭了 -- ┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬ ┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬ ┬┴┬┴┬┴ The Wall ┬┴┬┴┬┴ ┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬ ┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴┬┴ -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 114.47.50.166
Hayatoabe:B 10/17 10:29
b52045204:B 10/17 14:26