精華區beta lyrics 關於我們 聯絡資訊
Text: J. Berg Musik: J. Berg Skiva: Du & jag do"den Du sa"ger "Na"r ni var sma*, sa"g vilka droger tog ni da*?" Na"r vi var sma* sa* sko"t vi ka*da, bark och sta*l Och hja"rnan blev mjuk av luthersk a*ngest info"r Gud Och sa* blev jag sjuk och blev den skugga du ser nu Men na"r natten var ljus I va*rt sextiotalshus Sa* var vi la*ngt, la*ngt, la*ngt ha"rifra*n I va*r dro"m om att fly till na*gonting nytt Jag a"r fo"dd i en tid precis na"r dammet lagt sig ner En meningslo"s tid, exakt en tusendel fo"rsent Och visst bor det ett skrik na*gonstans i ditt lugna, tysta liv En vild fantasi som dra"nks i la*dvinsnostalgi Men na"r natten a"r ljus I ditt sjuttiotalshus Och du a"r a*nga, spa*r av ett moln I en dro"m om att fly till na*gonting nytt Och du ha*ller sa* ha*rt och na"r la"ngtan blir sva*r Sa* a"r jag din, din, din att ta med Att ta ut, att ta in i na*gonting nytt Och na"r natten a"r ljus I va*rt a*ttiotalshus Sa* a"r vi la*ngt, la*ngt, la*ngt ha"rifra*n i va*r dro"m om att fly till na*gonting nytt Och vi ha*ller fo"r ha*rt, men den ha"r dro"mmen a"r va*r Och du a"r min, min, min att ta med, att ta ut pa* en jakt Efter tiden som flytt -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 218.175.87.45