看板 Aviation 關於我們 聯絡資訊
[媒體名稱] RTL Nieuws (荷蘭當地媒體) [新聞日期] 2022年4月9日 [網址] https://bit.ly/3veU8aU [內文] KLM technisch failliet na dramatisch jaar: meer schuld dan bezittingen 荷蘭皇家航空公司在經歷了戲劇性的一年後技術性破產:債務多於資產 KLM heeft financieel flink water gemaakt door de coronacrisis. Van de ruim 1,5 miljard euro aan eigen vermogen die de luchtvaartmaatschappij eind 2019 had, is helemaal niks meer over. KLM sloot 2020 af met een negatief eigen vermogen van 115 miljoen euro. 由於新冠肺炎危機,荷航損失了很多錢 在2019年底本來總資產超過15億歐元,現在是負1.15億歐元 Dat betekent dat KLM nu meer schulden heeft dan bezittingen en dus technisch failliet is. Dat klinkt trouwens erger dan het is. Zolang de rekeningen betaald kunnen worden, bijvoorbeeld met de miljarden aan overheidssteun die het bedrijf vorig jaar ontving, blijft KLM in de lucht. 荷航現在的債務多於資產,因此在技術上已經破產 但只要荷蘭政府繼續給錢幫荷航支付帳單,荷航就能繼續存在 例如去年政府就補助了數十億歐元 Dat het bedrijf zo diep weggezakt is, komt niet echt als een verrassing. De omzet van het bedrijf daalde van ruim 11 miljard euro in 2019 naar 5,1 miljard vorig jaar. En de winst van 449 miljoen euro verdampte helemaal: KLM leed een verlies van ruim 1,5 miljard euro. 這完全不意外,因為該公司2019年營業額110億歐元,淨利潤4.49億歐元 去年營業額只有51億歐元,虧損超過15億歐元 Dat verlies was overigens een stuk forser uitgevallen zonder de overheidssteun. KLM kon de salarissen van het personeel blijven doorbetalen dankzij 1 miljard euro NOW-steun. Daarnaast hield het 764 miljoen euro in kas door gebruik te maken van de mogelijkheid om later belasting te betalen. 要不是荷蘭政府給錢補助,這虧損會更大 荷蘭政府給了10億歐元幫荷航支付員工薪水,還允許暫免繳稅7.64億歐元 Minder erg dan bij Air France Toch is de financiële nood nog niet zo 'acuut' dat het bedrijf nieuwe staatssteun nodig heeft. Frankrijk schoot zustermaatschappij Air France deze week te hulp door een lening van 3 miljard euro een eeuwigdurende looptijd te geven. 跟法航(Air France)比,荷航還算好一點,沒有急迫到需要國家緊急支持 法國政府本週剛通過30億歐元的貸款來幫助荷航同集團的姐妹公司法航 Omdat de geldschieter zo'n lening niet kan opeisen, telt deze niet mee als schuld. En hoe lager je schulden zijn, hoe makkelijker het is om nieuw geld te lenen als dat nodig is. Ook gaat het moederbedrijf Air France-KLM voor een miljard aan extra aandelen uitgeven. De opbrengst hiervan is bedoeld voor Air France. 法國政府給法航這筆貸款可以不列入公司債務,所以法航可以更容易再借到更多錢 法荷航集團也將增發10億股。這筆收益將用於法航 Bij KLM is dat nog niet nodig. Het bedrijf kan nog geld lenen dankzij het pakket aan maatregelen waarmee de Nederlandse staat het bedrijf vorig jaar te hulp kwam. Van de 3,4 miljard euro aan directe lening en garanties voor bankleningen, heeft KLM pas 900 miljoen euro opgenomen. 因為荷蘭政府去年提供的多種補助,荷航還沒有到法航那個地步 在34億歐元的貸款額度內,荷航只借了9億歐元 KLM heeft dus nog 2,5 miljard euro op de plank liggen om de rekeningen mee te kunnen betalen. Het bedrijf denkt het daar in ieder geval nog 12 maanden mee uit te kunnen zingen. 荷航還有25億歐元現金可以支付帳單,至少可以再撐12個月 Al houdt het bedrijf wel een gigantische slag om de arm. KLM gaat er namelijk vanuit dat de luchtvaart de komende maanden zal herstellen, omdat er dankzij het vaccineren meer gereisd kan worden. Maar dat is natuurlijk absoluut geen zekerheid. 不過荷航的處境還是非常艱困 因為疫苗接種順利,人們可以進行更多旅行 荷蘭的航空市場將在未來幾個月內復甦,但這不能保證 Ook blijft de kans aanzienlijk dat KLM, net als Air France, uiteindelijk toch extra hulp van de staat nodig heeft in de vorm van een kapitaalinjectie. Mogelijkheden om dat te doen zijn bijvoorbeeld uitgifte van extra aandelen of het omzetten van leningen in aandelen of eeuwigdurende obligaties. De overheid is al maanden in overleg met de Europese Commissie onder welke voorwaarden dit mag gebeuren. 荷航最終可能還是會跟法航一樣需要政府提供大量財務支援 這幾個月來荷蘭政府一直在跟歐盟執委會討論這麼做的可行性 Slots in gevaar Zeker is wel dat er start- en landingsrechten, zogenoemde slots, ingeleverd moeten worden op Schiphol. Voor KLM is dat een gruwel, omdat het daardoor moeilijker wordt om het internationale netwerk in stand te houden. Bovendien mag Schiphol niet groeien, waardoor er ook geen nieuwe slots beschikbaar beschikbaar komen. KLM kan de kwijtgeraakte slots dus niet compenseren door te proberen nieuwe slots te bemachtigen. 荷航可能會喪失史基普機場部分黃金時間帶,這將讓荷航維護國際航網更加困難 史基普機場不允許擴建,所以如果丟掉了時間帶,以後也不可能申請新的時間帶 [心得] 疫情以來荷蘭政府補助最多的三間公司就是:荷航、荷鐵、Booking.com 運輸和旅遊業這幾年真的都苦撐得非常辛苦,希望疫情趕快結束,人們可以重新旅遊 感覺國家航空公司是不可能會倒的,政府一定會撐到底 頂多跟瑞航或日航一樣換個名義再開一間新的而已 不過財務壓力大的話,有可能提供給旅客的會更小氣就是了 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 140.112.30.53 (臺灣) ※ 文章網址: https://www.ptt.cc/bbs/Aviation/M.1649786491.A.A35.html
takabashi: KLM never... XDD 04/13 02:11
c52chungyuny: KLM就是最垃圾的那種航空 退個票GGyy 04/13 04:35
chewie: never? 04/13 08:53
leutk: KLM真的超垃圾 超賣要拉掉人也沒補助 04/13 09:05
nickstarwind: 樓上可以投訴歐盟航管局 04/13 09:55
hawardhsz: 每次他們官網看到台灣,中國就很不想搭他們家的飛機~ 04/13 10:02
san06182003: KLM never d(ry 04/13 11:04
dbdudsorj: oh KLM never do that!!! 04/13 11:11
iqeqicq: KLM never exists anymore forever! 04/13 13:59
ohsI: booking.com爛斃了可以不用補助快點倒一倒剩下的給KL 04/13 16:55
snownow: KLM名言已經開始有人不知道了XD 04/13 17:32
chewie: 知道啦 只是已經不never了XD 04/13 20:07
xavier1221: 我好奇日航有重開嗎?我覺得義航比較像換名義重開 04/14 12:12
tws666: KLM網站選項把我國列在中國... 04/14 12:19
zeta: 現在沒標 台灣,中國 的只有美日台籍航空吧 04/14 12:39
yuinghoooo: 可以解釋為中華民國啊XD 這不也是目前的格局嗎 04/14 14:23
cka: 為什麼政府要補助Booking.com? 04/14 21:37
boy70263: 好險荷航有退款給我等了半年QQ 04/19 00:52